piątek, 23 listopada 2012

Kreolski kurczak w mleku kokosowym


Zjawiskowe połączenie słodkiego i słonego. Jesienne dni coraz krótsze a tęsknota za latem coraz większa, dlatego też postanowiłem ugotować dzisiaj coś z kuchni kreolskiej. Dodatkowo dzisiaj znów otrzymałem paczkę od Lurpaka i Arli: masła, miksy, sery…  Wszystko z pewnością będzie wykorzystane w ciągu następnych kilku dni. W dzisiejszym przepisie wykorzystałem Masło Czosnkowe Lurpak. Zapraszam w smakowitą podróż na Seszele!

Składniki:
2 filety z piersi kurczaka
Puszka mleka kokosowego
Przyprawy: sól i pieprz wg uznania,
Łyżeczka kopru
Pół łyżeczki imbiru tartego
Pół łyżeczki kolendry
Pół łyżeczki  cukru wanilinowego
Łyżka ziaren słonecznika
Łyżka masła czosnkowego Lurpak.

Przygotowanie:
Kurczaka należy pokroić w niewielkie kawałki i usmażyć na dużym ogniu na maśle czosnkowym. Dodajemy koper, imbir, kolendrę, cukier wanilinowy i słonecznik. Podsmażamy wszystko jeszcze około 3 minuty. Następnie dodajemy mleko kokosowe i na wolnym ogniu odparowujemy tak, by powstał sos. Na koniec doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Podajemy z makaronem lub ryżem. Ja zdecydowałem się na mini-kolanka.
 

1 komentarz:

  1. wspaniały przepis

    -------------------------
    http://lejdisgrolp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń